3 dagar kvar

Bf på fredag. Jisses!

Drömde inatt att jag födde en manet (!) som sedan utvecklade sig till en gullig liten pojke. 

Var hos barnmorskan igår. Bebben djupt fixerad (jo tack, känns obehagligt att cykla vilket det inte gjort innan) och trots svullna kroppsdelar och och en viktkurva som pekar rakt upp så har jag perfekt blodtryck (60 i undertryck) så hon trodde inte jag skulle drabbad av havandeskapsförgiftning. Skönt! (Var lite orolig när jag fick kraftig huvudvärk, berodde antagligen på värmen och därmed vätskebrist).

Hon sa även, endast efter att ha känt på magen och kollt sf-kurvan, att hon tror bebisen väger drygt 4 kg. Så går jag över två veckor så är det väl närmre 5kg... Hujedamig!
Men! Tänker att hon inte har några magiska ul-händer. Hon kan ju ha fel! Det visar sig! 

Nu ska jag sätta mig och fundera ut namn. Svårt att komma överens! Behöver lite nya idéer. Flicknamn är nog tjingat, värre med pojknamn.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0