Sömn

Redan för någon vecka sedan trodde jag att det var kört med en god natts sömn. Magen var i vägen.
Otroligt obehagligt att sova plant på mage som jag brukar göra. Kom på knepet att ha en kudde under ena sidan så vikten istället kom på höften och inte direkt på magen. Men bökigt! Skulle behöva en bred säng för mig själv vid varje lägesändring. Böka omkring med kuddar mitt i natten i en säng innehållande tre personer. Inte jättekul. 

Så jag bäddade åt mig i gästrummet. Bred säng men ensamt och tråkigt. För att kunna sova hyffsat i alla fall någon natt då och då... 

Nu är problemet löst. Kan sova på mage utan problem och utan obehagskänslor. Känner mig inte det minsta gravid på nätterna längre. 

Så snacka om vad svullna tarmar kan ställa till det. För det är min enda förklaring. 

Men en bredare säng behöver nog införskaffas. Jag vill samsova med bebisen och som vi har nu är det ett problem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0